Manyunggul Parmudaron manjonjongkon parsadaon

MANYUNGGUL PARMUDARON MANJONJONGKON PARSADAON
Acara hala bi hala Raja-raja Tapanuli Selatan
  1. Manyunggul Parmudaron
Dihari-hari nasolpu daulat tuan tua patuan nagaga najunggal madung mangundang sude raja-raja na adong di laut Tapanuli Selatan. Sude manggonopi pamargaon amarnampuna bona pasogit di luat Tapanuli Selatan, dohot tujuan mangodongkon halal-bihalal,lalu manjonjongkon parsadaan ni anak ni raja-raja, tarmasuk di si na dapot diundang sormin dohot dorongan. Silali bo siagian ima pamarga siregar di Sipirok luat ni harajaon
Sampai lalu tu bungan bondar, partomuan parompa na denggan raja na tomok namaol gusar, ima boruna si boru enggan. Opu jolak maribu pomparna Dalimunte, halak na gogo dinasalpu, martua boti na gabe.
Martanggal ni baru un parhotanan marambalang tu sipiongot padaring ihan ti salean. Marlayar tu pargaruton onpe ina dapot di parlaguton anggo guru mangaloksa. Sangape parmarga haribuan namaol hata nipada asalnya ulang ma dialapan sada raja boti na mora, pakal Barumun paulu sosa. Parmato sapihak pomparna, daulay nasi patua ni halak raja na sangat boti nagabe
Anakna silae simondang toras tu marga Batubara sanari anak na hombang turunan datuk Bincarayo. Datuk janggut Marpaung aji dibereng tor site. Manurunkon marga rangkuti, sada raja namora na gabe martapian tu siantona diambar ni aek si pirok ise rana paoto boru na Bolka doi ra satonga rintik. Na ora pande bosi, balena di lopu hatongga. Hatonggal sian narobi, lubisma poparanna. Martua boti nasalpu, tahan tu bosi na marara, sutan berayu sutan Bugis sangape patuan sori pada di Aceh.
Siangkaan maon sian Lubis
Sian na solpu takkas tarbege
Si langkitang si bortang
Raja ni Mandailing julu, sada di muara paci yang sadar ma dililu, pangkat julu haduanna raja na sonang.
Marsangab martua tu pahoppu.
Si baroar nasakti pahoppuna, banginda mangaraja enda Nasution pomparna di Panyabungan Tonga-tonga. Opta puluh sembilan tiang di bagasna godang panyabungan pertalaga na sohiang inganani sutan Parlaungan. Raja luat di Mandailing godang boti ma domuku hula dongan. Na da na lantang panju sayang, ngke paroha na lai denggan parabusi na laga sibangir ima parmarga Pulungan manasiatkon. Namabonggal zaman tu zaman, sampe saon nari lek diingot rana sangat habiaron. Raja enda na jolo na mian di luat ni asse. Na laok boti pangibo angke paroha. Pasangat ni raja sude jolo dua bolas anak tanggana. Barmarga Pane maon taboto ma, pangaranto pomparanna. Luat ni simundol sipiongot inganan ni ompu sojuangon.
Naringgas marsipaingot par marga Rambe pomparan nion
Rambe-rambe rambutan silua tu Padang Bolak
Nada mabiar diharugian, asalma napadou halak
Bayo angin bayi ahologo Harahap matutu margana
Paemohu tahi na lobi gogo boti na bahat taporanna
Ima tunggal kuayan sangape ompu sarudak
Sutan manjalo sutan salape songon sutan nasingo
Sutan nangamar sutan nalumbang ompu raja sori
Songoni mangaraja imbang desa ompu tinggada
Jantan Padang Bolak sude raja na martua
Lalun tu oppu togalangit
Oppu toglangit si maliot si si maliuton
Mulai sian bona pasongit sungut marsunggut hamoraon
Ompu raja tuan tua pomparanna patuan ni kalasan
Raja na sangab artua parona madenggan habuaran jabosar nagaga najunggal.naga panjang oreang mopat marsada ina madung tarbonggal
Onom parompuan tolam dohonon
On sude parmarga on na ma dipaluhut
Tu bagas godang mawakili luat
Manghobankon ganop marga mardohot sidang. Atong dison madi ene on seo dapot sitortorkon anak ni namaupi bukang angso mambeke naposo nauli bulung.
Mare mata horaskan somar sangab ma tu bulung
Horas...horas...horas...

Pada hari ke lima di bulan idul fitri tahun 1998 daulat raja tua patuan nagaga najunggal telah mangundang seua raja-raja yang ada di Tapanuli Selatan. Raja-raja yang diundang itu antara lain adalah raja dari marga Siagian dari marga Siregar di Sipirok.
Raja hasibuan, Daulay, Batu bara turunan datuk Bincaro. Marga Rangkuti, raja Lubis yang dulu dikenal dengan manusia tahan besi panas yang berapi, dan memerah. Nasution dari Panyabungon raja Mandailing julu turunan dari si Baroar yang terkenal sakti. Marga pulungan yang suka menasehatkan orang. Parmarga Pane, bayo angin bayo halogo Harahap. Semua marga-marga saat itu ditortorkan (menarik adat) dengan tor-tor raja-raja Tapanuli Selatan. Suasana yang cukup meriah diadakan hari itu. Dimana tujuan dari daulat raja tuan tua tua patuan nagaga najunggal adalah mengumpulkan raja-raja dari Tapanuli Selatan ini agar kelak apa yang dicita-citakannya dalam membangun kembali peradatan, kebudayaan serta kesenian Tapanuli Selatan yang sudah hampir hilang dapat terwujud.
Dengan terbentuknya kumpulan anak raja-raja Tapanuli Selatan, kelak mudah-mudahan saja kebangkitan saja kebangkitan era adat, budaya serta kesenian Tapanuli Selatan yang besar dan sudah hampir hilang akan cemerlang kembali, dimana generasi mendatang akan ikut juga berupaya menjaga kelestarian peradatan turn-temurun yang merupakan pusaka masyarakat Tapanuli Selatan dai hari mendatang.
Melalui parsadaan ini nanti akan diadakan mufakat untuk mencari solusi dala membina kembali peradatan, budaya Tapanuli Selatan.
Disamping itu elalui prosedur yang telah dibentuk ini juga diupayakan agar kelak raja yang mendahului kita, tetapi keadaannya tidak mengizinkan untuk diadati, maka melalui parsadan ini dapat membantu keluarganya untuk upacara adat raja serta upaya menanggulangi kehidupan turunannya di masa mendatang.
Acara halal-bi halal yang diadakan oleh daulat raja tuan tua patuan nagaga najunggal, bukan sekedar pamer, akan tetapi disamping ingin bertatap muka berkenalan satu sama lain untuk saling membesarkan ibarat pepatah :
Marsipagodang, marsipartamparan. Yang artinya : yang satu membesarkan yang lain, bukan mencari atau menyalah yang lain.
Pada acara tersebut telah pula ditontonkan raja-raja serta penapilan berbagai acara kebesaran dan tidak lupa dengan semua kesenian Tapanuli Selatan.


0 Response to "Manyunggul Parmudaron manjonjongkon parsadaon"

Post a Comment